Saturday 26 May 2012

SUB ROSA

Våren 2012 deltog jag i projektet SUB ROSA. Det är ett samarbete mellan Östra Grevie folkhögskola och MKB, där elever från estetlinjerna får möjligheten att skapa temporär och beständig offentlig konst i området Törnrosen i Malmö. Jag arbetade med oljebaserad tryckfärg på genomskinlig polykarbonat, målade upp alla färgytor först och tryckte sedan linjer och detaljer med en screenram. 

När jag började fundera på projektet tänkte jag att jag ville göra några glada filurer som kunde leka kurragömma på en av Törnrosens gårdar, lite som att jag kunde lämna en bit av mig där som kände sig väldigt hemma bland husen och folket och träden. Mina fyra filurer är permanenta och sitter på fasader runtom gården bakom Törnrosens vårdcentral. Gå och hälsa på! 

Projektet var mycket lyckat och jag fick en massa positiv respons från de som bor där och folk som besökte under vernissagedagarna 26-27 maj. Tack till alla som hjälpte till och var så positiva!

Sponsrat av Vinkplast & Spacio

SUB ROSA 08 | SUB ROSA 10 | SUB ROSA 12















No comments:

Post a Comment